La cérémonie
Sophie works as a maid for Mme. Leliévre in Saint-Malo, where she befriends the outspoken postal clerk Jeanne. However, when Jeanne encourages her to rebel against her employers, Sophie is dismissed from her position. Brought together by their hidden secrets, the two women decide to take revenge.
Isabelle Huppert chills as a cunning outsider in this classic psychological thriller. Characteristic of Claude Chabrol’s fascination with macabre stories of cold-blooded murders performed by practical women, this brutal look at cruel class conflict is a full-frontal attack on the French bourgeoisie.