La influencia
This is the story of a disoriented and vulnerable woman, overburdened with daily life problems and more: her belongings are impounded, her cosmetics shop has been closed down, and her children are forced to go to a public school.
Co-produced by Carlos Reygadas, the first feature by Pedro Aguilera is a story about maternity and the transference of depression from mother to son. Through scarse dialogue, a slow pace, and a fragmented narration, La Influencia is a minimalist film with touches of Bresson and Akerman.