Some time after marrying a sensual girl, Pozdnychev realizes the only link to his spouse is that of physical love. When a violinist with whom his wife plays regularly the “Sonata to Kreutzer” appears, the young woman blooms in a new passion. From then on, her husband is eaten away by jealousy.
Produced by Jean-Luc Godard, who also plays a supporting role, this 16mm short by French master Éric Rohmer jumps between the interiors of Paris’ 1950s apartments—with a glimpse of the Cahiers du Cinéma offices!—and its charming boulevards. Featuring cameos by Claude Chabrol and François Truffaut.