La strada
Simple and servile, dreamy Gelsomina is purchased from her impoverished mother by brutish circus strongman Zampanò. As his assistant, she becomes an adept carnival performer, but has to loyally endure his cruelty and abuse as they travel the Italian countryside performing together.