Jeanne, a 15-year-old orphan, witnesses the shoot for a film adaptation of the fairy tale The Snow Queen, and she becomes fascinated by its star, Cristina, an actress who is just as mysterious and alluring as the Queen she is playing.
Marion Cotillard assumes an ice queen’s throne with spectacular hauteur in this hypnotic fairy tale of cinema and fascination. Taking the Berlinale award for outstanding artistic contribution, director Lucile Hadžihalilović crafts a shivery realm of erotic allure and transfixing crystalline imagery.