Passionate about sailing, Jean-Paul passes a difficult pass. Determined to take his life into his own hands, he enrolled in Virtual Regatta the virtual race of the Vendée Globe. He puts himself in the conditions of a real skipper by insulating himself for 3 months on his boat in his garden.