Lamb
The very first Ethiopian film to play Cannes, Yared Zeleke’s debut feature Lamb is a complexly tender vision of childhood under poverty. An enveloping, humble story nestled in the calming landscapes of rural Ethiopia—this is a rare modern film thoroughly invested in the power of the natural world.