Land of Ashes
Selva, a thirteen-year-old orphan, lives in a rainforest village in Costa Rica. After the sudden disappearance of her only motherly figure, she is left to take care of her grandfather who doesn’t want to live. Between shadows and wild games, she must decide if she will help her grandfather.
Sofía Quirós’ debut feature is a rich coming-of-age fable set on the coast of Costa Rica, realizing a serene naturalism through its mysterious and magical soundscape. Ubeda conjures striking performances out of nonprofessional actors, especially the revelatory 13-year-old Smachleen Gutiérrez.