Land of Fire All Night Long
In Bern, a confluence of events forces Max, a radio commentator, to face the personal sense of frustration he feels in politics, his job and his relationship. A veteran of the ’68 generation, he confronts the demise of that utopian dream, breaking the bonds of his dreary existence during one night.
Capturing the hope and disillusion of political life post ‘68, Remo Legnazzi and Clemens Klopfenstein’s electrifying film finds utopian promise amidst the rubble and decay. A slice-of-life drama about the unresolved fever-dreams of a generation that lives strictly by night.