In a thinly-populated area in the Alps, the number of suicides and murders is extremely high. Luc Moullet explores the causes and consequences of these alarming actions. He travels to five villages that form a ‘pentagon of madness,’ and interviews inhabitants about the crimes of the past century.
Though a fabulous Cahiers du cinéma critic and French New Wave director, Luc Moullet is tragically unrecognized elsewhere. Discover his deadpan humor, sly political angle, cleverly calculated amateurism, love of Southern France, and droll personal presence in his playful Cannes-selected doc.