Last Year at Marienbad
In a Bohemian castle converted into a hotel, silence reigns. The guests are there to rest and—apart from a few murmured words—all noise is forbidden. When one resident becomes infatuated with a young woman, he tries to persuade her that they had an affair the year before in Marienbad.
Perhaps the most famous of puzzle films, this is a time-warping, space-shifting drama of fantasy and memory from Left Bank auteur Alain Resnais. Inspired by Hitchcock, Last Year at Marienbad dares to experiment with disjunctive chronology while expressively fusing the past with the present.