Leila's Brothers
At 40 years old, Leila has spent her whole life taking care of her parents and her four brothers. The family argues constantly and is crushed by debts, in a country caught in the grip of international economic sanctions. As her brothers are trying to make ends meet, Leila formulates a plan.
Pulsating with political fervor reflecting the tensions of modern-day Iran, this epic family saga from Saeed Roustayi (Just 6.5) fiercely depicts the deep corruption of a society through the lens of a woman. A mesmerizing work comparable in scope to Visconti’s masterpiece Rocco and His Brothers.