Leonora in the Morning Light
In the early 1930s, painter Leonora Carrington, a rebel against social expectations, joins the surrealist movement and its iconic figures like André Breton and Salvador Dalí in Paris. A whirlwind love affair with artist Max Ernst confronts her with her inner demons.
From windswept Lancashire to bustling Paris and Mexico City, the extraordinary artistic journey of Leonora Carrington traverses canvases, sculptures, and the written word. As ethereal as the Surrealist icon, this stunning biopic captures the light and the darkness of her boundless imagination.