In a village situated in the south of Turkey, a young man, Mahmut wants to divorce his newly-wed wife. At the same time, his sister Zeynep, an adolescent girl, decides to end her engagement and gets a factory job. Their vision is regarded as sin and an impossible battle begins in the Çupur family.
Simmering with spontaneous immediacy, Ahmet Necdet Çupur’s intimate debut feature skillfuly combines elements from documentary and fiction filmmaking. Winner of the Jury Prize at Visions du Réel, Les Enfants Terribles is a deeply personal yet universal story of family, tradition, and patriarchy.