Lesbian Space Princess
Shy Princess Saira, raised by the queens of planet Clitopolis, spirals after her girlfriend Kiki leaves her. When Kiki is abducted by hostile outsiders, Saira has 24 hours to recover a missing royal weapon, crossing queer space, testing her independence, and forming an unexpected bond.
Dreaming up a wondrous cosmos bubbling with sapphic desire and zany adventure, this riotous Berlinale prizewinner transforms coming-of-age anxieties into fantastical creatures and planets. Wearing its queer sensibilities with pride, Lesbian Space Princess blasts off to new frontiers in animation.