Lessons of Darkness
Shortly after the Gulf War, oil fires were raging all through Kuwait. In the week before this sea of fire would be extinguished, Werner Herzog filmed this apocalyptic landscape with its murky skies, scorched earth and capricious flames.
One of Werner Herzog’s most daring, unforgettable documentaries. Few words. Few interviews. Just sound and vision, emerging from the Gulf War’s wreckage with a look at hell-on-earth too unreal to exist—but it did.