Lesvia
Tzeli Hadjidimitriou recounts how the Greek island of Lesbos became a multinational sanctuary for lesbians during the 1970s. Mixing archival images with contemporary filmed material and personal testimony, the Lesbos-born director explores the making of the world’s most famous lesbian meeting place.
Nostalgic as a family album, Tzeli Hadjidimitriou’s fond documentary roves over Sappho’s birthplace and its recent history as a lesbian oasis. Soaking up the sun-kissed fun and games, Lesvia frames the island as a symbol of radical complaint and a happy-go-lucky model of non-heteronormative society.