Let It Burn
The Dom Pedro hostel in São Paulo houses 107 homeless residents from marginalized communities, many of whom are struggling with the ever-present threat of eviction. With their own personal stories full of loneliness and heartbreak, these are individuals who nevertheless fight for life in solidarity.
This tender portrait of drug users residing in a hostel-turned-social housing project is a tough yet hopeful act of cinematic communion. Deeply devoted to its subjects, but also providing space to bring them closer to each other, Let It Burn absorbs great emotion, culminating in musical release.