Letters to Max
Eric Baudelaire’s rich and speculative essay film is a moving meditation on nationhood, which also traces the emergence of an unlikely friendship. With echoes of Chris Marker’s Letter from Siberia, this 2014 festival hit explores the unexplorable through a chain of correspondence.