Libera
Three different episodes placed in the Napoli of 1993. Aurora is abandoned by her husband; a young, just set free from jail, discovers that his mother is actually a transsexual; Libera, that works hardly at her kiosk, discovers her husband is unfaithful.
From auteur Pappi Corsicato—who started out as Almodóvar’s assistant in Tie Me Up! Tie Me Down!—comes this high-energy debut starring Iaia Forte. Surreal and lighthearted at once, Libera makes best use of off-kilter humor to paint the extravagant lives of three women in present-day Naples.