Lick the Star
Kate has been absent from high school for a week due to a broken foot. Upon returning, she learns her clique of girlfriends has devised a secret plan with arsenic—codenamed “Lick the Star”—to make the boys weak.
Before The Virgin Suicides and Priscilla, Sofia Coppola had already transformed onscreen portrayals of girlhood and female friendship in her first directorial outing. Ultra-cool 1990s outfits, a killer soundtrack, and dreamy 16mm imagery make this audacious short an instant classic of teenage ennui.