A filmmaker drives with his son through the nightmarish chaos caused by the 1990 Iranian earthquake catastrophe. They are searching for two young actors from a movie the director made a few years ago. While on their journey, they discover a resilient community pressing on in the face of tragedy.
Beaming at the sanguine perspective of people cast into rubble and ruin, Abbas Kiarostami’s second journey to the village of Koker crystallizes some of his favored methods and motifs: a story spun delicately out of reality, a car, and also (of course!) a boy who hates homework but loves football.