Life Itself
World-renowned film critic and social commentator Roger Ebert had a life that was equal parts inspiring and entertaining. Life Itself explores Ebert’s legacy, from his Pulitzer Prize-winning film criticism at the Chicago Sun-Times to becoming one of the most influential cultural voices in America.
Based on the memoir of world-renowned film critic Roger Ebert, this touching documentary by Steve James follows the life of a tenacious man who influenced those around him. Ebert’s reflections on the cinema are heard alongside his many cinephile friends, like Martin Scorsese and Werner Herzog.