Life of Riley
In the English countryside, the life of three couples is disturbed by a character we shall constantly hear about but never see: the enigmatic George Riley.
The kind of film we don’t welcome: the last film by a beloved director. Alain Resnais, the man behind Hiroshima, mon amour and Last Year in Marienbad, finally left us with this, a colorful, joyfully artificial adaptation of a play by Alan Ayckbourn. Droll, moving, full of possibitilies.