Light Sleeper
John LeTour is a recovering drug user who suffers insomnia and still deals to a high-end New York clientele, even though he’s trying to get out of the business. John’s professional midlife crisis becomes something more acute—and dangerous—when he re-encounters an old flame.
Like Taxi Driver and American Gigolo before it, Paul Schrader’s Light Sleeper is a vivid portrait of how loneliness entwines with crime. This study of spiritual and existential angst, mired in the sleazy New York underworld of drug dealing, stars the brilliant Willem Dafoe and Susan Sarandon.