Like Father, Like Son
One day, Ryota and his wife get an unexpected phone call from the hospital. Keita, the six-year-old boy they have raised, is not their son. The news is hard to take for stern businessman Ryota. He meets his actual child, Ryusei, who has been brought up in a poorer, but more loving environment.
Inspired by real-life instances in the late 1960s of Japanese babies being switched at birth, this heartrending meditation on parenthood took the Jury Prize at Cannes. One of Hirokazu Koreeda’s most personal films, Like Father, Like Son is a sublime study in redemption and familial responsibility.