Limit
In a small boat, three shipwrecked people, two women and a man recall their recent past. In a series of flashbacks, they reveal their stories. A woman has escaped from prison; another left an oppressive and unhappy marriage; the man is in love with someone else’s wife.
Lauded as a Brazilian masterpiece, the first and only film from writer Mário Peixoto was nearly lost to the ravages of time. Beloved by the likes of Orson Welles and Sergei Eisenstein, this avant-garde tale of doomed love swoons with impressionistic imagery that marries landscape and human forms.