Long Way Home
In order to take a new job as an employee in the public sanitation department, Juliana moves from the inner city of Itaúna to the metropolitan town of Contagem in Brazil. While waiting for her husband to join her, she adapts to her new life, meeting people and discovering new horizons.
Revealing a mature voice after only two films, director André Novais Oliveira crafts a character study that excels at capturing the subtlest nuances of self-discovery. With a cast mostly made up of nonprofessional actors, Temporada offers a moving prompt to never give up on life.