Loose Cannons
Tommaso is the youngest son and soon-to-be partner of an Italian pasta tycoon. On a trip home from Rome, where he studies literature and lives with his boyfriend, Tommaso decides to tell his parents the truth about both his sexuality and his life plans. But his older brother Antonio ruins his plans.
Transplanted from native Turkey to Italy, director Ferzan Ozpetek (Facing Windows) flourished there and Loose Cannons is a prime example of his talents: an appreciative understanding of cultural and family dynamics, and attractive storytelling that moves naturally from comedy to drama.