When Ainara announces that she wants to become a nun, chaos arises in her family. Is this a genuine desire or has she been influenced by the religious staff at her school? Or is this life-changing decision due to her father’s inattention and her mother’s absence?
A rare exploration of both growing pains and spiritual crises, Alauda Ruiz de Azúa’s piercing drama pits familial tumult against the appealing calm of a cloistered life. Tracing the shifting desires of a vulnerable young girl, Sundays depicts the enigma of religious callings with stunning nuance.