Love Rites
Walerian Borowczyk’s final film is relatively more sexually restrained than the dizzyingly pink heights of his late 60s and 70s cinema. Had he mellowed with age? Nonetheless, Boro’s adaptation of André Pieyre de Mandiargues’s novel still plunges into contemporary sexual mores with gleeful abandon.