Low Tide
A 12 years old boy and his single mother live separate lives. The boy’s solitude is both a source of freedom and a cause for grief. Nature gives him answers to the questions of life, but as the film progresses it becomes clear that there are major differences between human and animal society.
This award winner at Venice from Italian-born, Texas-based director Roberto Minervini points its sensitive camera at a nameless 12-year-old venturing through his town in solitude. Wonderfully casting non-professionals, the boy projects the loneliness and abandonment he faces to great effect.