Lucky
Having out-lived and out-smoked all of his contemporaries, the cantankerous, fiercely independent and self-reliant 90-year-old atheist Lucky finds himself at the precipice of life, thrust into a journey of self-exploration, leading towards that which is so often unattainable: enlightenment.
Reflecting on ageing while celebrating life through carefree humor, Lucky sees the late Harry Dean Stanton in his first leading role since Wenders’ Paris, Texas. A moving love letter to one of America’s great character actors, starring his friend (and longtime collaborator!) David Lynch.