Luzifer
Johannes, a man with the heart of a child, lives secluded in an Alpine hut with his mother. Daily life is governed by prayer and rituals. But suddenly, modernity intrudes into their world of nature and divine worship. A tourist development threatens to poison their paradise and awaken the devil.
Accomplishing a delicate balance between childlike wonder and rage, Franz Rogowski is transfixing in Peter Brunner’s feral parable on fanaticism and lost innocence. Enveloped in the loneliness of the Austrian Alps, this Ulrich Seidl production finds the limits of motherly love pushed to extremes.