LYNCH (one)
In behind-the-scenes footage and interviews, iconic director David Lynch meditates on his life and artistic process as he begins shooting his final film, Inland Empire. Documentarians observe the artist on set and at home in his studio, and capture a restless experimenter at play.
Emulating the lo-fi aesthetic of David Lynch’s digital period, this captivating film chronicles the American surrealist’s inimitable process without ever puncturing his mystique. Both a portrait of the artist and a making-of companion to his late masterwork, LYNCH (one) honors a true original.