Yavuz Özkan’s Maden epitomizes the working-class melodramas of 1970s Turkish cinema. Featuring a stellar cast including Cüneyt Arkın, Tarık Akan, and Hale Soygazi, and focusing on the struggle between miners, mine owners, and unions, this timeless classic strikes a universal chord.