Madhumati
Anand’s car breaks down, and he goes to seek shelter in a nearby house. He is let into the house by the servant, and he is permitted to stay until the rains stop, and he is able to get his car fixed. It is here that Anand will find out about his previous birth, his true love, Madhumati.
Written by the iconic Bengali filmmaker Ritwik Ghatak, maestro Bimal Roy’s Madhumati is a fascinating and layered reincarnation drama. Dilip Gupta’s cinematography and Salil Chowdhury’s compositions accentuate the thrill and create a haunting effect that continues to linger long after.