Making Mr. Right
Scientist Dr Jeff Peters has invented a robotic clone of himself, named Ulysses. When his company hires top image-maker Frankie Stone to train the robot in human behaviour, it isn’t long before she’s imbued him with all the feelings and sentiments that make him the man of her dreams.
This charming, pastel-hued, oddball rom-com presciently updates Frankenstein for the age of consumer-grade computer intelligence. Preempting robot-companion movies like Her, Susan Seidelman casts a sportive John Malkovich in a knockabout double role as an unfeeling scientist and his humane creation.