Malcolm X
Biographical epic of the controversial and influential Black Nationalist leader, from his early life and career as a small-time gangster, to his ministry as a member of the Nation of Islam and his eventual assassination.
A bravura biopic from writer-director Spike Lee (Do the Right Thing, BlacKkKansman), this insightful, engrossing epic does full justice to its subject: civil rights leader Malcolm X. A nuanced exploration of the man and the myth, anchored by a rousing performance from Denzel Washington.