Mami Wata
When the harmony in a village is threatened by outside elements, two sisters must fight to save their people and restore the glory of a mermaid goddess to the land.
Drawing from West African folklore, C.J. Obasi’s transfixing fable heeds the siren call of the sea, a space of both rebirth and destruction. Winner of a Special Jury prize at Sundance, Lílis Soares’s high-contrast black-and-white cinematography conjures a spellbinding vision of aquatic spiritualism.