Mammas: Maternal Instinct
Isabella Rossellini reflects on how all mothers cannot help being maternal. She touches on the various maternal instincts—some heart-warming, some disturbing—of the animals she explores throughout Mammas.
Introducing her Mammas series, Isabella Rossellini sets up the sticky question of feminine nature. Darwinian theories of evolution suggest women are born caregivers—but when the iconic actor gets into the mindset of various female creatures, she complicates that claim with mischievous delight.