Maria by Callas
Rising from humble beginnings in New York City, Greek-American opera singer Maria Callas became a glamorous international superstar. Performances, interviews, home movies, and unpublished memoirs—nearly all of which have never been seen by the public—reveal the essence of an extraordinary woman.
Maria Callas captured the hearts of thousands as one of the twentieth century’s most illustrious sopranos. In this kaleidoscopic documentary of myriad archival curios, the story of a prima donna is deconstructed and, through her voice and writings, narrated in the words of the woman herself.