Masques
Journalist Roland Wolf is investigating the murder of his sister. His quest leads him to the door of TV show host Legagneur, whose public persona may conceal some unpleasant qualities. As he becomes acquainted with the people in Legagneur’s world, Wolf discovers that no-one is as they first seem.
In this Agatha-Christie-meets-Hitchcock charade, no one is as they seem. Gastronomy is both the sin and the pleasure of the bourgeoisie as known gourmet Chabrol stuffs the film with gorgeous, beautiful meals. The flowing of red wine, however, hints at torrents of perverse and murderous intent.