Maya
Gabriel, a 30-year-old French war reporter, is released after four months of captivity in Syria. A few weeks later, unable to find his bearings, he decides to leave for India in an attempt to reconnect with his mother. As he moves into his childhood home in Goa, he meets Maya, a young Indian girl.
A tender rumination on love and trauma, Mia Hansen-Løve’s compelling travelog yearns for a connection that transcends physical borders and cultural difference. Departing from the filmmaker’s native France, Maya journeys to India for an elliptical and poignantly understated tale of self-discovery.