Meanwhile on Earth
A highlight from 2020’s Rotterdam film festival was this wry and elegiac look at Sweden’s funeral industry, which recalls the unexpected humor of Roy Andersson. Using static camera positions and moments of dazzling visual symmetry, director Carl Olsson looks at the odd rituals of death.