Medea
To win the kingdom of Thessaly back from his uncle, Jason must steal the golden fleece from the barbaric Colchis, where the high priestess Medea is royalty. Medea falls for Jason and aids his quest. Following Jason to Thessaly, Medea is soon abandoned—leading her down a path of shocking vengeance.