Memory Exercises
An investigation into the Paraguayan dictatorship of Alfredo Stroessner (1954–89) through the memories of the children of his “disappeared” opponent, the dissident Agustín Goiburú.
Through the childhood memories of Agustín Goiburú’s children, Paz Encina traces the life in exile and disappearance of a dissident of Paraguay’s dictatorship. Absence imbues the poetic images of this evocative documentary, conveying the impact of the violent, political past on the personal present.