Mere Apne
An old widow, Anandi, lives a solitary life in her village. Out of the blue, a man named Arun Gupta arrives at her dwelling, claiming to be her relative. He asks her to come live with his family in the city. Soon, Anandi becomes aware of Arun is really looking for: cheap child care and house help.
Renowned lyricist-poet Gulzar makes an equally remarkable foray into direction with Mere Apne. Using poetry, the insensitivity of city life, and the angst of the youth, this film makes a pertinent observation about the tenacious relationship between the economy and social fabric of a nation.