Meshes of the Afternoon
One of the most influential avant garde films of all time, Alexander Hammid and Maya Deren’s Meshes of the Afternoon stars Deren as a woman inside of a labyrinthine nightmare, inhabited by her double as well as a mysterious cloaked figure with the face of a mirror.
A landmark short film from the godmother of the American avant-garde, Maya Deren. No other film describes the illogical mystery of dreams quite like this one—its miraculous images are potent enough to find a way into your own dreamscape.