Metéora
One young monk is drawn to temptation when he meets a nun. They start communicating, sending signals across the abyss from one monastery to another using mirrors and sunlight.
This powerful tale of illicit love compelled audiences at the 62nd Berlinale with its bold & experimental approach to dramatic form. Interspersed animated sequences contrast the otherworldly beauty of the extraordinary hilltop setting’s natural surroundings, giving the film a striking dynamism.